Loooooov!!!

Halleljuja äntligen looooov<3 Mhaw, sweet home, sweet tender

Aja mycket till lov kommer det inte riktigt bli men lite iaf, har mycket att plugga har t o  m gjort upp en lista

ATT GÖRA LISTA


Lördag: Geografi läsa allt, läsa the pact
Söndag: Psychologi läsa allt + revision book, läsa the pact, EE
Måndag:Skriva WL, läsa processen, EE
Tisdag: Läsa kemi allt, läsa processen, EE
Onsdag:Matte läsa allt, göra engelska uppgifter, läsa the pact/processen + oral, EE
Torsdag: Skriva WL, övrigt klart, läst klart pact/processen, EE
Fredag: Övrigt

Möjligtvis åker jag kanske till Göteborg på onsdag fram till fredag inte riktigt bestämt än men i sånna fall flyttas att göra list uppåt.
Men idag tänker jag inte göra något (okej läsa i the pact giltas inte ) men annars ingeting!
Tänkte gå och sova över hos min mormor idag har inte var där på år och dar

Kom och tänka på en sak, såg filmen An inconvinient truth med Al Gore på Geografin, jag be berörd av filmen det är ju fullkomlig sant, jo visst vissa saker är la lite överdrivna men helheten är sann. Om 50 år kanske våra barn inte kan åka skidor, besöka vissa länder eftersom dom ligger undervatten inte äns vi får besöka dom!!!

Vi måste stoppa Växthuseffekten vi MÅSTE STOPPA DEN annars tar vi kål på varandra.
 Vi kommer så småningom uttrota människan!!!
Vi måste göra något åt saken, vi kan inte bara sitta här och säga: Ash det löser vi imorgon. NEJ det kanske inte finns någon morgon nästa dag. Saker och ting måste tas tag idag om vi ska finnas kvar, och inte minst våra barn barnbarn, människan i helhet i framtiden om vi ska överleva vad som väntas i framtiden måste vi göra något åt vad vi har orsakat planeten att göra!!!
Polarisarna smälter, temperaturerna höjs, vattnet höjs, torkan ökar, mer regn faller ner, mera och större orkaner, tromber alla möjliga slags naturorsaker kommer att försöra och döda miljoner människor. Och detta är bara vårat FEL!
Sluta upp och vara lata, gå istället för att ta bilen eller ta bussen istället hjälper la lite där
 i minskar vi lite av utsläppen av växthusgaserna!
Sluta upp och försöra miljön!!!
Ta hand om vår planet, den du bor på, när den väl är borta var har du tänkt att bo då?

Jag rekomenderar ALLA att se An unconvinient truth ( en obekväm sanning ) jag tycker att tv ska visa den filmen och verkligen få folket att förstå vad som föregås, vad vi gör, vad vi kan göra för att stoppa det. Se filmen, ta in sanningen, gör något  för att rädda Moder jord och dess folk!

Face the fact, believe the truth, make a change, do something or else the sun might not be shining tomorrow

Kommentarer
Postat av: Josefin

M. Vad kan man säga. Jag tror det är tur att vi går på IB (på ett sätt). Vi vet mer om växthuseffekten än någon annan jag känner.

2007-10-26 @ 23:07:52
URL: http://josefinsamuelson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0