Beslutsamheten i mig är min svaga punkt

Hur kommer det sig att ta ett beslut kan vara så svårt?
Måste nog säga att jag lider av beslutsångest, alltid svårt att fatta beslut vare sig de är simpla från att välja vad man ska ha på sig till livsavgörande. Kommer nog aldirg att bli bra på det.
Har funderat lite på vad man ska hitta på nu efter att man tar studenten. Ska ju inte plugga vidare direkt men om man inte får något jobb, ja vad gör man då? Har läste lite om au pair i USA vilket skulle vara jätte häftigt men ett stor beslut att ta och så många frågor. Tänk om man hämnar i en otrevlig familj, tänk om man inte trivs, hemlängtan då? Gud, kan inte äns hjälpa mig. Det är upp till mig själv. Och så håller ju den aupair resan på i ett år vilket är jätte lång tid, orkar man verkligen stanna så länge utan att ta kål på sig själv, eller barnen? Skulle jätte gärna vilja prova på men som sagt beslutsångesten kommer då krypandes för vågra man verkligen på att åka till andra sidan av jordklotet till några människor man ska bo med och ta hand om i 1 år. Ibland vill man att det ska finnas någon som bara tar besluten åt en, ja detta passar nog dit, slutpratat!
Blew har knappt tid att tänka på något annat förutom exams som närmar sig dag för dag det är la ca 3 veckor kvar av revision. Får hoppas att lyckan är med mig dessa 3 veckor av prov, så man kan få någolunda bra resultat.
Orkar inte tänka mer, skulle personligen vilja ha ett massivt utbrott och bara få ur mig alla dessa känslor och funderingar så man kan fokusera på skolan de här sista 2 månaderna, annars är allt förgivet!

No air, no life. Breathe for fuck sake or you'll die

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har också funderat på au pair. Vi kanske ska gå på möte den 24 eller när det var? Föresten du har alltid så himla fina små tankegrejer i slutet ^^ Jag brukar sno dem ibland :P

2008-04-10 @ 08:54:47
URL: http://www.thetruthmakesnonoise.blogg.se
Postat av: Nina

Då kan ju du kanske åka med mig! Till USA , Ca Elin Brink ska också åka vi ska nog på mötet jag, man måste ringa och säga att man kommer och hur många så du vet. Johanna vore det inte häftig du och jag i USA dock måset du ta ditt körkort innan ^^
Haha tack så mycket, gör du så tjuv!

Postat av: vicky

Svar: jag ska göra mitt bästa :D

2008-04-10 @ 23:35:15
URL: http://vix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0