Tänk att man kan bli så glad av en bild

Idag klev man upp kl 8 för att dra till sjöbohallen , F10 hade nämligen cup. Det vann 4 av 5 gruppmatcher den sista blev oavgjort. Men vilken kämpar glädje så små männskor kan ha och sådan vilja att vinna, ibland önskar jag att jag själv hade det. Sedan efter 1h kemi och 1 h tupplur ska man tillbaka till sjöbohallen för kvartsfinal. Matchen var oehörd jämn men så kommer motståndarna mot vårat mål, fälls dommarn blåser, flickorna stannar upp för frisparken, spelar ligger på golvet och så tar någon motståndare bara bollen och skjuter in den i mål utan att ha slagit frisparken! Och dummar jäveln räknar detta som mål! Hallå bilda gubbjävel! Du kan ju inte bara blåsa och sedan skita i det! Och ränka detta som mål! Så fungerar det inte! Alla var så sura, för detta hände ju när det bara var ca 1 min kvar av matchen och självklar pga så vinner Brämhult matchen och går vidare till final och Borås GIF slås ut. Många grät tro mig, så orättvist men hur förklara man detta på ett sätt så en 10 årning förstår det utan att bli förbannad. Ja, vi försökte "lägg ifrån er matchen nu vi kan inte göra något åt saken, det som har hänt har hänt. Vi förlora men vi har fotfarande chansen att bli trea, så upp med minera och var positva och vinn denna match och visa dommar jävlen vilka som är bäst!" Några blev i alla fall på bättre humör, tack vare mig och Linnea den positiva överenergiske maskoten för dagen ^^. Men så klev flickorna ut på planen men lite bättre humör än de klev av. Spelade som bara den tills matchen var slut 0-0 stog det och straffar skulle avgöra saken. 4 Mål av 5 och 3 insläppta av 5 och tredjeplatsen var reserverad för Borås GIF gud vad stolt man var då, bronsmedaljer och allt. Fick t o m höra " ni har tränat dom bra" , då log man . En förgynnad förmiddag med flickorna och så pass mycket kärlek och t o m träning på köpte pga allt bärande.



Men efter detta var det dags att plugga igen back to psykologin, svara på lite exams frågor och sådant och lite mail till ZZ för frågor. Hon är en riktigt bra lärare måste jag säga, är så glad att vi fick henne tillslut, så man i alla fall kan ha en chans på exams.

Nej, nu ska jag kila ska sova hon mormor min med syran : )


What hurts the most is the things you did not say or do, because it's like you see me through. I do not exist for you

Kommentarer
Postat av: Bengi

Så himla bra ord!!

2008-04-07 @ 22:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0