Köp mig lite kärlek

Alla hjärtans dag
Är igentligen en tragisk dag om man tänker på det. Man säger ju att man inte kan köpa kärek för pengar men det är just vad man gör på denna dag, man köper kärlek. Man går ju liksom emot sina normer. Visst det är en fin gest att ge bort en buket med rosor eller en choklad ask, men allt är så patetisk. "Om jag ger dig denna hjärtformade burk med pralliner, älskar du mig mer då?". Är det meningen att man ska falla för vad man får eller vem man får det av? Så varför firar man denna löjliga dag?
För att affärerna ska ha något att sälja och tjärna på och vi uteblir luspanka pga av ett försöka att köpa lite kärlek.?
Vad spelar det för roll om man älskar någon 365 dagar för alltid ut, varför ska man just älska mer just den 14 februari. Det är ju meningslöst, lägg pengarna på något annat i stället som dom fattiga barnen i africa! Jag tror banne med att de inte går runt och köper choklad askar för sina pengar på denna dag. Tänk alla desa askar med choklad de skulle säkerligen fyllt många utsvulltna magar med mat och kanske räddat  en och en annan från att dö ung.
Jag spyr på denna dag,  möjligtvis kan det vara för avund men också på alla miljioner pengar som slösas på en usel dag som kunde gått till nytta. Så många liv som man kunde ha räddat, skulle inte du gjort allt för ditt barn?

Jag ska försöka lova mig själv att från och med nu (snart) ska jag försöka göra livet lättare för en och en annan. Alla förtjärnar att leva ingen förtjärnar att lida utan orsak.

Don't buy me love, don't buy me roses nor diamonds. I don't want your pity money loving me is enough to sweap away my feet of the ground

Kommentarer
Postat av: heidi

tjo..
du har helt rätt.. slänga ut massa jävla pengar o älska nån mer en dag som butiekr tjänar massa pengar på... hell no!
får ta den där filmkvälle snart..e nog ledig nästa helg ..jobbar iof men ändå.fredagar kan jag typ alltid!kram

2008-02-22 @ 22:48:21
URL: http://heidisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0