Dumlekakor

Blev tillfråga om jag kunde lägga upp receptet på min dumlekakor, så tänkte vara lite vänlig och dela med mig av dessa undebara sötsaker ^^

200 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
10 dumlekolor (orginal)
20 nobless

Blanda smör ( jag brukar smälta det innan) med socker, vetemjöl och bakpulver
Låt det kallna lite grann, rulla sedan 20 bollar och lägg dem i ty muffinsformar går bra ( papper eller aluminum dock fastnar kakorna i pappret ibland ) stick sedan ner 1/2 dumle i varje boll
Sätt in i ugnen i 200 grader i ca 10-15 min
Ta ut och lägg på en nobless på varje kaka. Låt det kallna
Voila! Bon appetite (hur det nu än stavas)



Kommentarer
Postat av: jennie

hejsan själv lille finnen ;P haha...
vilket bra recept du hade, låter ju skitgott ^^ det måste jag göra en dag =D

2008-01-18 @ 19:14:08
URL: http://hereismyworld.blogg.se
Postat av: Maja

TACK!!!

2008-01-19 @ 00:23:46
URL: http://majaolson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0