Say cheese, or else you will look like a freaking fool. Yeah you don't want that huh? No, I thought so! So say cheese -click-

Lol fick mitt riktiga körkort idag då och inte den där papperslappen haha jag ser ut som en blek / livrädd zombie!! haha Och jag hoppas att jag inte gör det i vanliga fall utan detta var bara ett sådant tillfälle som bara var tuvunget att fångas på bild och tvunget att hamna på mitt körkort som jag måste leva med i 10 år innan jag kan föryna det. Jo troigtvis så har man förändrats lite gran efter dessa 10 år då man blir 28 år skit nästan halvägs till 50! Scary shit!

Jag har gått och tänkt på en sak eller ja rättare sagt rätt länge nu vad fan vill jag bli????
Varför ska man ha sådan press på vad man vill bli och vad man vill jobba med. Ibland skulle det vara enklare om någon bara lottade ut yrken " ja du får bli arkeolog och du får bli tandläkare". Visst det systemet skulle vara superlätt men sedan kommer ju konsekvenserna med det tänkt om man inte alls gillar yrket vad gör man då? Olycklig hela sitt liv, jah! Eller varför inte om någon bara sa till en jag tycker du passar som "kirurg" eller nått sådant det skulle ju också vara lätt eller om man fick ta ett sådant test och voila du passar som forskare! Visst skulle alla dessa "genvägar" göra livet lite lättare ibland men som sagt livet ska inte vara så lätt man ska kämpa för att leva och de som inte orkar ja det dör. Ja nu har jag tappat tråden lite den så kallade "röda tråden som ska finnas med i uppsatser som till exempel i svenskan" ja just de vad vill jag bli? Ingen anning alltså. Har lite funderingar på psykologi hållet men jag vill liksom inte bli psykolog och sitta och lyssa på alla jävla människors problem. Nej, jag vill ta reda på hur människan fungerar och varför den fungerar och betersig på det sättet de gör. Kanske forskare inom psykologi? Nja, vet inte riktigt det låter ju intressant att forska om människan dess känslor, betender, hur den påverkas av droger och medciner. Det lockar ju, men utvägen att bli forskare tar säkerligen flera flera år mist 10 år på att läsa till det ( 5 år för att få psykologi examen sedan om man vill studera vidare på specialicerade inriktinigar blir det fler år + att forskar utblindingen är ju den högsta utbildningen man ka få! ) Annat som lockar är ju musik något med musik att göra har allitd vara inresserad av musik. Även litteratur har börjar intressera mig lite grann nu typ som dikter och sådant. Geografi är också interssant och kemi om medicine & drugs hur den påverkar människokroppen. Hjälp detta är svååårt! Mah, som tur ska ja ta ett år ledig för att fundera ut detta och sedan kommer ju andra frågan i följd vart vill du studera i Sverige? Utomlands? Ja kanske i Sverige eller USA men har ju aldrig varit där innan så men har alltid velat åka dit. Varför inte England har ju varit där mycket intressant land. Eller kanske Australien? Ja herregud ja skulle kunna hålla på och ta slut på hela detta lilla papper och ingen i världen skulle orka läsa de haha lol.
Nej om någon har en bra lösning, let me know. Och vad skulle du kunna se mig jobba med? Vad är jag bra på och intresserad i?
Nej detta är mitt ansvar, jag ska inte lägga min tyngd på era axlar, ni har säkert egna probem att hanskas med. But i feel sååå screwed!

Don't look away, don't run away, baby it's only life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0