Hur man sätter sig i en buss i Sverige

Som sagt det finns vissa regler på hur man ska fylla en buss i Sverige till skillnad från andra länder.

  1. Man sätter sig aldrig jämte någon förän alla tvåsätten är fyllda
  2. Man sätter sig hellst så lång som möjligt ifrån nästa person om bussen är nästan tom
  3. I en fyra sättes plats sätter man inte sig om man är ensam dock undantages om man har en väska
  4. Längst bak sägs "småbarn sitta"
  5. Mitt mitt delen precis vid dörren eller längst fram sitter gamligar +40
  6. Man sätter sig oftast jämte en person som ser "snäll ut"
  7. På kvällarna sitter oftast ungdommar som dricker / fylle gubbar längst bak
  8. Om det ligger en väska på plastsen då frågar man "ursäkta får jag sitta här" och inte bara sätter sig på den!
  9. Om bussen är full då ställer man inte sig och hänger på någon
  10. Om bussen är full ( och man är en fullegubben ) så ska man inte bara sätta sig jämte någon och säga här ska jag sitta fast än platsen var upptagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0