Sjöbo i mitt hjärta

Lååång dag idag, först börjar dagen med att vara med i ett experiment ( vi måste typ samla på experiment credits typ 30 poäng och man får olika credits beroende på experiment och hur lång tid de är) så jag fick 2 att vara med i ett experiment där jag fick först kolla på en dator skärm som visade upp massa meningslösa ord jätte fort och jag skulle hinna se dem orden som bara hade samm bokstav typ khlkioe, koohone, rrrrrr, knotee så r skulle jag hinna se och det gick fort! SÅ skulle man finna 2 sådanna lika dana bokstäver sen så fick jag gör ordpussel (3 bokstäver fattades i ett ord) som var cp svårt typ 30 ord jag kunde bara 2 haha sen så fick jag samma med 2 bokstäver fattades då kunde jag typ 5 haha. Fick förklarat för mig att de gick ut på att de som man såg på datorskärmen vissa av dessa ord var med i ordpusslet så man skulle kolla om man omedvetet uppfattade vissa etc etc. De var interssant och vara med så, har bokat tid för lite andra experiment också. Sen så hade jag workshop vilket löd att vi satt vid datorn och lärde oss excel i 2h lite jobbigt. Sen åt jag svampravoli i ett av skolans olika restauranger fast de va inte så gott. Sen hade jag "riktig" psykologi lektion om hjärnan och dess funktioner och så fick vi se en film där olika personer hade fått hjärnskador som påverkade dom på olika sätt. En kvinna hade fått någon skada som kallades " foreign accent syndrome" vilket gjorde så att hela hennes "riktiga" tal försvann så hon fick en helt annan röst, lät typ som en utlänning som pratade engelska när hon igentligen hade engelska som sitt modesmål. Så hon lät typ som en rysk/tysk/fransk som just hade lärt sig engelska, fan va hemsk att sådant kan hända. De var en mycket intressant film.

Var ännu en gång nere i stan för att handla lite kläder till kim och lite saker till mig hihi ^^

Så nu har jag ätit mig mätt och belåten, resväskan är typ packad och så måste jag sova om typ en timma om man ska orka gå upp 3.30 på morgonen. Nej måste fixa lite läxor

Next stop Borås<333


Kommentarer
Postat av: Emelie

haha experimenten lät ju helt knas XD och just nu så när jag skriver det här så inser jag att du borde vara i borås igen. Om du har någon liten lucka på söndag så skulle jag gärna vilja hoppa in i den, men skickar ett sms ;) <3333

2009-10-16 @ 12:48:18
URL: http://tattarbarnet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vi saknar dig. KOM HEM !

2009-10-16 @ 14:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0